Δευτέρα 28 Αυγούστου 2017

Επιμόρφωση για όλους τους εκπαιδευτικούς των Γενικών Λυκείων από 4-8 Σεπτεμβρίου



Η επιμόρφωση αυτή θα έχει διάρκεια μία ημέρα για κάθε εκπαιδευτικό (με κυλιόμενο πρόγραμμα ανά νομό και ειδικότητα) και θα απευθύνεται σε όλους/ες τους/τις υπηρετούντες/ούσες σε ΓΕΛ εκπαιδευτικούς.

Πρόγραμμα Επιμόρφωσης για όλους τους εκπαιδευτικούς που υπηρετούν στα Γενικά Λύκεια, “δρομολογεί” το υπουργείο Παιδείας, βασιζόμενο στην έκθεση που κατέθεσε το ΙΕΠ, μετά την ανατροφοδότηση που έλαβε από αντιπροσωπευτικό δείγμα Γενικών Λυκείων και τις προτάσεις των εκπαιδευτικών σχετικά με την υλοποίηση των δημιουργικών εργασιών το σχ. έτος 2016-17.
Η  επιμόρφωση , σύμφωνα με την απόφαση του υπουργείου Παιδείας, θα  ολοκληρωθεί εντός του Σεπτεμβρίου και το μεγαλύτερο μέρος της θα υλοποιηθεί την εβδομάδα 4-8 Σεπτεμβρίου.

Μετά την έναρξη των μαθημάτων, οι σχολικές μονάδες θα διευκολύνουν τη συμμετοχή των εκπαιδευτικών κάθε ειδικότητας με την ανάλογη προσαρμογή του ωρολογίου προγράμματος, ώστε να μη διαταραχθεί η εύρυθμη λειτουργία του σχολείου.
Σύμφωνα με την απόφαση του υπουργείου Παιδείας:
ΣΤΟΧΟΣ ΤΗΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ: Στόχος είναι να ενημερωθούν οι εκπαιδευτικοί για το θεωρητικό πλαίσιο των εργασιών και να συμμετάσχουν σε εργαστήρια παραδειγματικού σχεδιασμού της θεματολογίας τους και της διαδικασίας εκπόνησης και αξιολόγησής τους, προκειμένου να υποστηριχθούν για την αποδοτικότερη αξιοποίησή τους στην εκπαιδευτική διαδικασία.
ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΜΙΑΣ ΗΜΕΡΑΣ: Η επιμόρφωση αυτή θα έχει διάρκεια μία ημέρα για κάθε εκπαιδευτικό (με κυλιόμενο πρόγραμμα ανά νομό και ειδικότητα) και θα απευθύνεται σε όλους/ες τους/τις υπηρετούντες/ούσες σε ΓΕΛ εκπαιδευτικούς.
ΑΠΑΛΛΑΓΗ ΑΠΌ ΤΗΝ ΠΑΡΟΥΣΙΑ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΊΟ:  Οι εκπαιδευτικοί απαλλάσσονται της υποχρέωσής τους να παρίστανται στο σχολείο τους την ημέρα που θα συμμετέχουν στην επιμόρφωση (είτε ως επιμορφούμενοι/ες είτε ως επιμορφωτές/τριες).
ΕΝΟΤΗΤΕΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ
Η επιμόρφωση θα διαρθρώνεται σε δυο ενότητες, ως εξής:
1η ενότητα: Δύο (2) ώρες αφιερωμένες γενικά στον σκοπό και στη σημασία των εργασιών, στα προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα της διαδικασίας εκπόνησης εργασιών, στον τρόπο οργάνωσης της τάξης κατά την εκπόνηση, στον τρόπο υποστήριξης των μαθητών/τριών και στον τρόπο αξιολόγησης των εργασιών
2η ενότητα: Τρεις (3) ώρες αφιερωμένες σε παραδείγματα θεμάτων ανά γνωστικό αντικείμενο, σε παραδείγματα ανατροφοδότησης προς τον/τη μαθητή/τρια (προτάσεις βελτίωσης της εργασίας) και παραδείγματα αξιολόγησης.
Το ΙΕΠ θα αναρτήσει υποστηρικτικό υλικό και για τις δύο ενότητες στην ιστοσελίδα του.
ΤΑ ΠΕΚ

Η επιμόρφωση θα οργανωθεί από τα ΠΕΚ και θα υλοποιηθεί είτε στον χώρο του ΠΕΚ είτε σε κάποιο/α σχολείο/α στην έδρα της Περιφέρειας καθώς και σε ένα ή περισσότερα σχολεία σε κάθε πρωτεύουσα των υπόλοιπων περιφερειακών ενοτήτων κάθε Περιφέρειας. Για την περίπτωση των νησιωτικών ή απομακρυσμένων περιφερειών μπορεί να αξιοποιηθούν τεχνολογικά εργαλεία εξ αποστάσεως παρακολούθησης και συμμετοχής στην επιμόρφωση.

ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΜΕ ΣΧΟΛΙΚΟΥΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΥΣ ΚΑΙ ΔΔΕ
Για την καλύτερη δυνατή οργάνωση και υλοποίηση της επιμόρφωσης αυτής, κρίνεται απαραίτητη η συνεργασία των ΠΕΚ, των Σχολικών Συμβούλων και των Διευθύνσεων Εκπαίδευσης.
ΟΔΗΓΙΕΣ
Για τον σκοπό αυτό υπουργείο Παιδείας δίνει τις ακόλουθες οδηγίες προς τα ΠΕΚ, τους Σχολικούς Συμβούλους και Διευθυντές Εκπαίδευσης:
1) Οι Διευθυντές/ντριες και Υποδιευθυντές/ντριες των ΠΕΚ όλης της χώρας καλούνται να αναζητήσουν επαρκή αριθμό έμπειρων επιμορφωτών/τριών (μέλη ΔΕΠ, σχολικούς/ές συμβούλους, εκπαιδευτικούς με εμπειρία στην καθοδήγηση εκπόνησης συνθετικών και δημιουργικών εργασιών) οι οποίοι/ες θα αναλάβουν την επιμόρφωση. Επίσης ορίζουν σε συνεργασία με τους/τις σχολικούς/ές συμβούλους ποιες μέρες θα υλοποιηθεί η επιμόρφωση για τις επιμέρους ειδικότητες σε κάθε Διεύθυνση Εκπαίδευσης της Περιφέρειάς τους καθώς και σε πόσες ομάδες θα διαμοιραστούν οι εκπαιδευτικοί κάθε ειδικότητας για τη δεύτερη ενότητα της επιμόρφωσης. Το τελικό πρόγραμμα της επιμόρφωσης καταρτίζεται με ευθύνη των ΠΕΚ σε συνεργασία με τις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης και αποστέλλεται στα σχολεία μέσω των Διευθύνσεων Εκπαίδευσης.
2) Οι Σχολικοί/ές Σύμβουλοι καλούνται να συνεργαστούν με τα ΠΕΚ και να συνδράμουν το έργο της επιμόρφωσης, αναλαμβάνοντας οι ίδιοι/ες μέρος της επιμόρφωσης και προτείνοντας εκπαιδευτικούς με προσόντα και εμπειρία στο συγκεκριμένο θέμα.
3) Οι Διευθύνσεις Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, σε συνεργασία με το ΠΕΚ της οικείας Περιφέρειας, καλούνται να συνδράμουν στο οργανωτικό σκέλος της επιμόρφωσης, ενημερώνοντας τα ΠΕΚ για τον ακριβή αριθμό των εκπαιδευτικών ανά ειδικότητα, εξασφαλίζοντας κατάλληλους χώρους για την επιμόρφωσή τους, κατανέμοντας στους συγκεκριμένους χώρους τους/τις εκπαιδευτικούς, διευκολύνοντας τις μετακινήσεις των εκπαιδευτικών και παρέχοντας γραμματειακή υποστήριξη στους χώρους επιμόρφωσης.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου